INDEN DU KLAGER

Vi tager klager omkring kontrolgebyrer alvorligt. Vores målsætning er, at sagsbehandle grundigt og hurtigt. Derfor beder vi om, at der afgives præcise og fyldestgørende oplysninger når man klager over et kontrolgebyr. Her kan du læse eksempler på gængse klagepunkter.
LÆS HER

P-INFORMATION

Vil du vide mere om reglerne for parkering på ONEPARK parkeringspladser?

Se i vores P-info. Her er også information om hvordan du klager over et kontrolgebyr.

Inden du klager

Inden du indgiver en klage over et kontrolgebyr bedes du læse disse eksempler vedr. gængse klagepunkter.

LÆS HER INDEN DU KLAGER

Klagemuligheder

Mener du at have modtaget et uberettiget kontrolgebyr for en parkering, har du mulighed for at lave en skriftlig klage. Vi modtager af princip kun skriftlige henvendelser af hensyn til dokumentationen, som skal gå videre i sagsbehandlingen.

Du kan henvende dig skriftligt med din klage på nedenstående måder;

Kontaktformular via hjemmsiden (ANBEFALET)

Kontaktformular vedr. kontrolgebyrer på vores hjemmeside (anbefales). 

Udfylde kontaktformularen med korrekte oplysninger. Kontroller venligst at du modtager bekræftelse ved afsendelse samt modtager en e-mail som kvittering.

E-mail

E-mail sendt til Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den., med minimum angivelse af:

  1. Kontrolgebyrnummer (se billede HER)
  2. Registreringsnummer (nummerplade) på køretøjet
  3. Beskrivelse af forholdet og årsagen til klagen
  4. Dine kontaktoplysninger

Pr. brevpost

Pr. brevpost, med minimum angivelse af:

  1. Kontrolgebyrnummer (se billede HER)
  2. Registreringsnummer (nummerplade) på køretøjet
  3. Beskrivelse af forholdet og årsagen til klagen
  4. Dine kontaktoplysninger

Brevpost med klage sendes til adressen;

ONEPARK A/S
Klageafdeling
Havnegade 18
DK-7100 Vejle

Sagsbehandling

Vi tilstræber at lave en så hurtig og effektiv behandling af din klage som muligt. Det er derfor vigtigt, at du laver så fyldestgørende beskrivelse som muligt. Din beskrivelse vil, sammen med vores kontrolrapport, danne grundlag for vores endelige behandling af sagen.

Du vil få en skriftlig tilbagemelding fra os snarest muligt, efter at vi har modtaget din klage. I mellemtiden vil din betaling af kontrolgebyret blive sat i bero, og først optaget igen når vi har sagsbehandlet og afgivet vores afgørelse.

Du bedes være opmærksom på, at det er yderst sjældent at vi annullerer et kontrolgebyr. Der kan selvfølgeligt være tale om en fejl eller overseelse fra vores side, og er det tilfældet beklager vi naturligvis ulejligheden.

Afgørelse og anke

ONEPARKS klageafdeling træffer afgørelse i klagen i henhold til vores serviceforpligtigelse overfor vore kunder og brugere. Der findes ikke nogen, hverken offentlig eller privat, ankeinstans der varetager klagesager vedrørende parkering efter privatretlige regler. Det er altid en mulighed at indbringe afgørelsen for domstolene.

Betaling af kontrolgebyr

Har du modtaget et kontrolgebyr og er i tvivl om hvordan du betaler, følger herunder oplysninger om hvordan dette gøres.

Læs mere...

Kontakt klageafdeling

Klager over kontrolgebyr modtages kun skriftligt. Benyt formularen - KLIK HER.
 
Ved spørgsmål til klageafdelingen - find kontaktoplysninger og åbningstider HER.