INDEN DU KLAGER

Vi tager klager omkring kontrolgebyrer alvorligt. Vores målsætning er, at sagsbehandle grundigt og hurtigt. Derfor beder vi om, at der afgives præcise og fyldestgørende oplysninger når man klager over et kontrolgebyr. Her kan du læse eksempler på gængse klagepunkter.
LÆS HER

6 gode råd når du parkerer

HJÆLP TIL BILISTER FOR AT UNDGÅ P-BØDER

Følg vore enkle råd, så du kan undgå at ødelægge dit budget med et ærgerligt kontrolgebyr. Vi kommer her med nogle råd og vejledninger til, hvordan du undgår at få pålagt et kontrolgebyr, når du har behov for at parkerer din bil. Vi gennemgår her nogle af de typiske faldgruber.
 

1) KIG GRUNDIGT PÅ SKILTENE

Skiltene er afgørende, fordi de repræsenterer den aftale, som du accepterer ved at parkere på stedet. På skiltene fremgår det, hvordan du skal forholde dig, når du vil parkere lovligt, og hvad konsekvenserne er når du ikke gør det.
TIP: Læs hver enkelt linje oppefra og afgør med dig selv om den parkering, du foretager dig, er i overensstemmelse med reglerne. Husk på at du skal overholde ALLE reglerne. Bryder du blot én enkelt regel, så risikerer du at få et kontrolgebyr.
 

2) HOLD KUN I AFMÆRKEDE P-BÅSE

Sørg altid for at holde inden for båsenes streger. Hvis du parkerer skævt eller uden for den opmærkede bås, gør du det svært eller umuligt for øvrige bilister, at parkere eller komme rundt på p-arealet. Parkering uden for stregerne kan udløse et kontrolgebyr, også selvom de andre bilister også holder skævt. 
TIP: Hvis det ikke er muligt at holde indenfor stregerne, f.eks. fordi andre biler holder skævt, så find en anden plads hvor du kan overholde reglerne.
 

3) INDSTIL P-SKIVEN KORREKT.

Der er ingen grund til at snyde sig selv når man skal parkere med P-skive. Du må indstille tiden til dit ankomsttidspunkt, og sætte tiden frem til udløbet af det indeværende kvarter. Du kan altså få op til 14 minutters ekstra tid – og dermed mindre stress ved, at skulle skynde dig tilbage.
EKSEMPEL: Hvis du ankommer f.eks. kl. 10:03, må du indstille din P-skive til kl. 10:15. Hvis du må holde der gratis i f.eks. 2 timer, så skal du være tilbage ved din bil igen senest kl. 12:15. 
 
Mange snyder sig selv for de ekstra minutter og stiller i stedet P-skiven tilbage til f.eks. 10:00 eller endda 09:45 for at være på den sikre side.
 
Husk i øvrigt at dit ankomsttidspunkt skal være entydigt angivet – du må altså ikke benytte flere P-skiver, der står forskelligt. Husk også at P-skiven skal sidde i nederste højre hjørne i forruden – set indefra. Har du elektronisk p-skive, så tjek også med jævne mellemrum, at den har batteri og viser den korrekte tid.
 

4) SIDDER P-BILLET, P-TILLADELSE ELLER P-SKIVE SYNLIGT?

Inden du forlader din bil så tjek for en sikkerhedsskyld en sidste gang. Er alt som det skal være, og kan servicemedarbejderen tydeligt se, at du overholder de skiltede regler? Har du købt en P-billet i automaten, så skal den ligge synligt – med forsiden op, så udløbstiden kan aflæses udefra. Har du en P-tilladelse, så skal den være synlig og læselig i forruden. 
TIP: Tjek udefra ligesom servicemedarbejderen vil gøre. Gør det efter, at bilens døre er lukkede, så f.eks. billetten ikke blæser ned på gulvet pga. lufttrykket. Skal du benytte P-skive så tjek også udefra, at tidspunktet er korrekt. Nogle gange hører vi, at P-skiven er indstillet f.eks. 01:00 i stedet for 11:00, da tallene er modstående i toppen af P-skiven.
 

5) ER DU I TVIVL – SÅ BRUG DIN SUNDE FORNUFT.....

Du kender det sikkert. Du er på vej væk fra p-pladsen. Der er en lille tvivl, der nager dig, og du er ikke 100 % sikker. Forstod jeg det nu rigtigt? Huskede jeg at lægge P-billetten i forruden? Holder jeg inden for stregerne? Hvis du er i tvivl er der ofte noget galt. Gå hellere tilbage og tjek om din parkering er, som den skal være. At tage chancen kan være en dyr fejl, når det kan koste et kontrolgebyr.
TIP: Møder du en ONEPARK servicemedarbejder på parkeringspladsen, så kan du altid bede om hjælp og stille spørgsmål omkring parkering. De er til for det samme.
 

6) ANVEND DE FLEKSIBLE LØSNINGER - EFTER BEHOV.

Kender du til EasyPark, PARKPARK eller Parkman mobilbetaling? EasyPark, PARKPARK og Parkman er mobil betalingsformer hvor du f.eks. kan forlænge din parkering direkte via mobiltelefonen, i stedet for at skulle tilbage til automaten og købe en ny P-billet. Du kan benytte deres app, eller sende en SMS. Og så betaler du samtidigt kun for den parkeringstid du reelt bruger.
TIP: Download EasyPark, PARKPARK eller Parkman gennem Apple App Store eller Google Play. Læs mere på www.easypark.dk, www.parkpark.dk eller www.parkman.dk og kom godt i gang med fleksibel parkering.

Og sidder der alligevel en "hilsen" i forruden...

Modtager du et kontrolgebyr som du er uforstående over, så kan du nemt og hurtigt indsende en klage over det på vores hjemmeside. Gå ind på adressen www.onepark.dk/klage. Alle klager besvares skiftligt fra vores klageafdeling.
 
 
 

Kontakt klageafdeling

Klager over kontrolgebyr modtages kun skriftligt. Benyt formularen - KLIK HER.
 
Ved spørgsmål til klageafdelingen - find kontaktoplysninger og åbningstider HER.

Tilmeld nyhedsbrev

Hold dig opdateret! Tilmeld dig vores generelle nyhedsbrev og modtag nyhederne direkte i din mailboks.
I vores job sektion kan du tilmelde dig nyhedsbrev med vores stillingsopslag.